Tuesday, 15 December 2009

Musim Kahwin

Musim cuti sekolah sudah pun bermula.. Ramai yang mengambil kesempatan cuti sekolah untuk menglangsungkan majlis perkahwinan.. Padahal yang kahwin bukan budak sekolah pun.. Budak sekolah buat majlis masuk alam dewasa dulu.. Hampir setiap minggu ada saja majlis berlangsung, sehingga dalam sehari ada 2 ke 3 majlis di tempat yang sama..

Setakat ni aku berkesempatan menghadiri 2 majlis membe aku.. Orang menjemput aku pun datang le memeriahkan majlis.. Dapat gak makan free..

Gambar kat bawah ni, bekas membe 1 tempat keje.. Dia dah berhenti, main freelance plak.. Majlis berlangsung pada 13 Dis lepas.. Oleh kerana majlis diadakan tidak jauh dari kampung aku, aku pun mengambil kesempatan di atas keterlanjuran aku balik kampung untuk menghadiri majlis beliau..


Yang lagi 1 ni, membe tempat keje, majlis berlangsung pada 6 Dis yang lalu.. Kebetulan aku off hari tersebut ditambah pula rumah pengantin cuma sekangkang king kong je dari rumah aku, maka tiada alasan yang munasabah untuk aku tidak menghadiri majlis beliau.. Ramai gak membe-membe setugas datang meraikan, ada yang siap berkonvoi lagi.. Semangat betul diorang ni, aku respek la kat korang...

Selamat pengantin baru kepada BEN & ANI dan AZWAN & ALINA, semoga kekal ke akhir hayat...

*AMARAN: Kepada sesiapa yang selalu tanya aku bila nak makan nasi minyak, di harap dapat bersabar.. Tapi kalau aku dah jemput, korang tak datang.. Siap le... Huhuhu...

No comments: