Monday 26 April 2010

Malaysian Rally Championship 2010..

Ahad 25 April, aku cuti tetapi ada sebilangan membe sekerja aku terpaksa bertugas pada hari tersebut di atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.. Walaupun ada pelbagai event pada hujung minggu lalu seperti Jomkecoh di Danga Bay, Kejohanan menembak di Ladang REM, Formula Drift Asia (Singapore) tetapi aku membuat keputusan untuk menonoton Kejohanan Ralli Malaysia di sekitar ladang kelapa sawit di Kota Tinggi.

Kejohanan ini berlangsung pada 2 hari (sabtu & ahad) dan terbahagi kepada 2 kategori (antarabangsa asia pasifik & Malaysia).. Semua trek di Kota Tinggi manakala pelepasan dan pit di Plaza Angsana.. KLIK SINI UNTUK LAMAN SESAWANG RASMI


1. Katsu Taguchi / Chris Murphy (Juara)


2. Gaurav Gill / Glen Macneall


3. Chris Atkinson / Stephane Prevot (Proron R3)


4. Sama seperti di atas.


5. Rifat Sungkar / Scott Beckwith


6. Yuya Sumiyama / Naoki Kase


7. Francis Lai / Ong Boon Keat


8. Faidzal Alang / Hazwan Fauzi (Juara Zero 2 hero musim 1)


9. Pemandu seperti di atas.. Dibantu penonton untuk tarik keluar dari longkang.


10. Akhirnya berjaya..


11. Karamjit yang karam.. Karamjit Singh / Jagdev Singh..


12. Selepas karam, Karamjit jadi penonton pula..


13. Antara aksi-aksi..


14. Aksi membajak tanah..


15. Dan lagi..


16. Nyaris aku mandi hujan tanah..


17. Drebar siap sempat tengok kamera.. Tau dah kalah agaknya..


Event bertaraf antarabangsa sebegini agak rugi kalau tidak menonoton, apatah lagi tiada tiket dikenakan.. Walaubagaimanapun, promosi agak mengecewakan.. Ramai yang tak tau termasuk aku sehingga diberitahu oleh membe aku berkenaan event ini (trek dekat dengan rumah dia)..

Untuk lebih gambar, boleh tengok di Facebook aku..

No comments: