Saturday, 12 February 2011

Bandar-I

Satu lagi tempat yang tiada di tempat aku.. I-City tarikan pelancongan terbaru Malaysia yang terletak di Shah Alam.. Kebanjiran berjuta LED pastinya memberi pengalaman baru kepada pengunjung..

1. Selamat datang ke I-City..Berjuta-juta & berbillion LED menanti anda..




2. Seawal kedatangan aku, begitu ramai orang di sana, tapi tidaklah terlalu sesak.. Masih boleh berposing untuk bergambar..



3. Pokok tiruan ala-ala pokok pain disinari LED berwarna-warni..



4. Hampir 75% pokok yg sama..



5. Pokok kecil.. Baru tanam kot..



6. Betapa banyaknya nak guna 'karen'.. Membazir atau pelaburan? Jawapan subjektif, jawab sendiri..




7. Lorong pejalan kaki, tapi bebas berjalan ke mana sahaja.. Tapi jangan panjat pokok..



8. Yang ni spesis lain pulak.. Dinasihatkan kepada kaki petik bunga, jangan bawa tabiat tu ke sini, ada yang keras nanti..



9. 'Closed up' pulak..



10. Kawasan luas, boleh lepak-lepak setelah penat meneroka segenap pelusuk di situ.



11. Gambaran dekat daun pokok pain tiruan..



12. Di hujung sana ada acara, tapi malas nak jengah.. Mungkin sambutan Tahun Baru Cina rasanya..



13. Tanglung pun ditiruankan..



14. Dikenakan bayaran tambahan untuk memasuki kawasan ini.



15. Indoor.. Tak berkesempatan aku nak menjengah..



16. Dipagari pokok LED di sekelilingnya..



17. Zirafah yang telah disumpah oleh ibunya, menjadi zirafah LED.. Ini pun dikenakan bayaran tambahan..



18. Dibuka 24 jam, tapi apa yang ada di waktu siang?



19.



20.




Boleh penat kalau berjalan ke semua tempat.. Aku rasa, aku berjalan separuh je dah penat.. Dengan tiket masuk RM10 sebuah kereta, anda boleh merasai kelainan yang tiada di tempat lain..

Alamat GPS:
N 03 3.846 E 101 28.845

2 comments:

suarasepi said...

sangat cantik...ajar aku der

Rashid a.k.a apex said...

TQ.. Nak ajar yg mana 1.. Xde hal punye.. Nanti kita wat outing besar2an la, ramai geng2 kita dah ada kamera..